Игры-путешествия на тему: «Весне поможем наступить»

МБДОУ «Детский сад №11 «Василек»  Моргаушского района ЧР

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

Игры-путешествия на тему:

 «Весне поможем наступить»

для детей старшей разновозрастной группы.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                           Подготовила  воспитатель

старшей разновозрастной группы

Ниткина Валентина Сергеевна

 

 

 

 

 

 

                                                        Юськасы  2019год

 

 

Цель: закрепление знаний о природе родного края

Задачи:

Обобщить и закрепить знания детей о  природе родного края;

Формировать умение ориентироваться по карте;

Развивать умение детей действовать сообща, как одна команда;

Воспитывать бережное отношение к окружающему миру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     

Воспитатель: Ачасем, пирĕн пата ханасем килчĕç. Айтар эпир вĕсене сывлах сунатпар

Пĕр хани: Ачасем, сирĕн алак умĕнче эпĕ çак япаласене тупрам (Конвертпа карта катартать). Конверчĕ çинче сирĕн группан адресне çырна.

Воспитатель:Чанах та, кусем пирен группа ячепех килнĕ Конверт ашĕнче мен пулнине пелес килет- и? Мана та ку питĕ интересленсе яче. Айтар эпир ана уçса вулатпар.

Ыра кун пултар , ачасем. Сирĕн пата варманти чĕрчунсем çырассĕ. Пирен çут санталакра инкек сиксе тухрĕ. Хĕл çуркуннене çул парасшан мар. Унан пĕтĕм паллисене пуçтарса илне те арчана питерсе хуна. Арчин уççине вара петемпех хуçса петерне те конвертсем ашне чиксе хуна. Конвертсем çине вара терлеессем. çавсене пурнаçласан тин хел конвертсене уçса парать. Тархасшан пире çав еçсене туса парар.

Айтар ха, ачасем, эпир сиренпе малтан суркуннен паллисене аса илетпер. Ачасем, калар-ха, черчунсем суркуннене кетессе-и? Меншен кетессе? Кайаксем вара суркуннене кетессе-и? Меншен весем кетессе?Сире суркунне ситни кирле-и?

Калар-ха, сирен çуркуннене пулашас килет-и? Манан та ана пулашас килет. Апла пулсан пирен асамла арчана шыраса тупмалла. Арчине уçма уççине те тупас пулать. Ана хел петемпех хуçса аркатса петерне. Пайесене пирен хале пуçтармалла та уса туса хумалла. Анчах та малтан пирен конверчесене шыраса тупас пулать. Пире картасем те ярса пана. Весем çинче вара аса пайесем аçта выртни çинчен петемпех катартна. Айтар –ха эпир ана пахса илетпер.Карта тарах пирен малтан варман уçланкине çитес пулать. Унта çити менпе кайма пулать – ши? (Ачасен хуравесем)  Эпе вра сире пуйаспа кайма сенесшен. (Пуйаспа вармана çитеççе). Малалла вара эпир пуйаспа каяймастпар, çуранах каяс пулать. Айтар- ха тепер хут карта  çине пахса илепер. Пахар – ха, кунтан малалла çуле те, карти те ике пая пайланса каяççе. Еç хавартрах пултар тесе мен тумалла- ши.(Ачасен хуравесем).Терес каларар, пирен ике ушкана пайланас пулать.  Ак çак асамла хутаçа уса курса эпир ике ушкана пайланатпар

Д.В «Асамла хутаç»

Ачасем, ушкансене пайлантамар пулсан пирен капитансене суйлас пулать. Кам пуласшан капитан?

Весене суйлама вара эпир шут савви уса курапар. (Шут савви уса курса капитансем суйлаççе). Ачасем, çул çуревре йыварлахсем те сиксе тухма пултараççе. çаванпа та эпе сире ак çак херле  тата сара ялавсене   парса яратап. Енчен те эсир мен те пулин анланмастар пулсан херле ялава çеклер. Эпе сирен патне пырса пулашап. Конверт çинчи еçе туса петертертер пулсан вара сара ялава çеклер..Эпе каллех сирен пата пырса эсир менле пурнаçланине тереслеп. Терес туна пулсан кана конвертсене усса пахар та малалла кайма пултаратар. Анлантар-и? Апла пулсан, ака сире карта. Эпе вара асамса пулатап та эсир мен тунине петемпех курса таратап.

перремеш конверт çинчи заданисем:

Д.В «çуркунне менле кайаксем веçсе килеççе?

Д.В «çак вахатра пирен таврара менле кайаксем пур?»

 

Маттур ачасем. Перремеш заданине лайах пурнаçларар. Конвертсене илер те карта уса курса малалла кайар.

Иккемеш конверт çинчи заданисем:

Д.В « Варасем валли  килесене тупар».

Д.В  «Сутсанталак тапхаресем» 

Командасем тел пулассе.

Воспитатель:   Ачасем, варман витер тухма самалах пулмаре пуле, саванпа та айтар кашт канса илепер.  Пахар-ха ак кунта тата тепер конверт выртать.  Пирен хале вара тепер ес пурнасламалла. Кайаксемпе чер чунсене сасаран уйарса илмелле.

Д.В «Кайаксемпе чер чунсене сасаран уйарса илер»                       

Конверчесене уçаççе те весенче мен пуррине пахаççе.

Воспитатель:Ачасем, пахар- ха, пирен кашни конверт ашенчех икшер япала тухре. Сире çак хут таткисем мене аса илтереççе-ши? Мен тума пулать –ши весемпе? Терес пазл пек пуçтарма пулать. Кирилан команди ак çак симес теслисене пуçтарать. Володян вара сара теслисене пуçтараççе.Енчен те пулмасть пулсан ялавсене çеклеме манса ан кайар.(Ачасем пазл пуçтараççе).Володя, сирен командан мен пулче. (Уçа) Кирилл, сирен вара мен пулче? (çутсанталак кетесен схеми). Ачасем, мене пелтереть- шик ку укерчек? (Ачасен хуравесем). Терес каларар, ачасем, ку вал пирен группари çут çанталак кетесен укерчеке. Меншен вара хел пире çак укерчеке пуçтарма ярса пана.(Ачасен хуравесем) Апла пулсан айтар эпир ана унта шыраса пахапар. Хале вара уçапа ана уçса пахапар. Чанах та уçалче. Мен- ши унта? (Ачасен хуравесем). Ачасем айтар эпир те хамаран çутсанталак кетесне хеллерен çуркуннене куçаратпар. (Ачасем çутсанталак кетесне хеллерен çуркуннене куçараççе).